close

這是最近我很喜歡的一首歌。對於我,這首歌的歌詞很特別。

我聽的版本是 Madilyn Bailey & Joshua David Evans 合唱的

是鋼琴版的,歌詞和原版有少一點,但我比較喜歡這一版的感覺!

youtube網址:https://www.youtube.com/watch?v=fsSvvQBtuAw

底下是這一版的歌詞☆

"7 Years"
 

Once I was seven years old, my mama told me

當我七歲的時候,我媽媽告訴我:
"Go make yourself some friends or you'll be lonely"

「自己去交一些朋友,否則你將會寂寞」
Once I was seven years old

當我七歲的時候。

 



It was a big big world, but we thought we were bigger

這是一個大大的世界,但我們過去卻認為我們是偉大的。
Pushing each other to the limits, we were learning quicker

推著彼此直到極限,這樣我們會學習得更快。
By eleven smoking herb and drinking burning liquor

在十一歲的時候已經吸食大麻和飲著烈酒
Never rich so we were out to make that steady figure

我們從來就不是有錢人家,所以我們外出打拼賺取穩定收入


Once I was eleven years old, my daddy told me

當我十一歲的時候,我爸爸告訴我:


"Go get yourself a wife or you'll be lonely"

「自己去找個老婆,否則你將會孤單。」
Once I was eleven years old

當我十一歲的時候

I always had that dream, like my daddy before me

我過去總是有個夢,像我爸爸一樣
So I started writing songs, I started writing stories

所以我開始寫歌,我開始寫故事
Something about that glory just always seemed to bore me

一些關於名譽的事情總是讓我感到無聊
'Cause only those I really love will ever really know me

因為只有我真正愛的人才是真正了解我的

Once I was twenty years old, my story got told

當我是二十歲時,我的故事開始被說
Before the morning sun, when life was lonely

在太陽升起之前,生命是孤單的。
Once I was twenty years old

當我是二十歲的時候

Soon we'll be thirty years old, our songs have been sold

很快的我們將會是三十歲,而我們的歌已經大賣
We've traveled around the world and we're still roaming

我們已經環遊世界並且我們將會繼續。
Soon we'll be thirty years old

很快的我們就要成為三十歲時

I'm still learning about life

我依舊在學習生活的大小事
My woman brought children for me

我的妻子為我帶來孩子
So I can sing them all my songs

所以我可以對他們唱我所有的歌
And I can tell them stories

並且可以對他們說各式各樣的故事
Most of my boys are with me

我大部分的兄弟依舊和我一起
Some are still out seeking glory

一些人還在追尋榮譽
And some I had to leave behind

和一些必須被我遺留在背後的
My brother, I'm still sorry

我的兄弟,我真的很抱歉

Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold

很快的我將會是六十歲,我將會想這世界是冷酷無情?
Or will I have a lot of children who can warm me?

或是我將會有很多可以溫暖我的小孩呢?
Soon I'll be sixty years old

很快的我將會是六十歲

Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold

很快的我將會是六十歲,我將會想這世界是冷酷無情?
Or will I have a lot of children who can warm me?

或是我將會有很多可以溫暖我的小孩呢?
Soon I'll be sixty years old
很快的我將會是六十歲

Once I was seven years old

當我七歲的時候

 

參考資料:http://oscarbat09.pixnet.net/blog/post/196893595-lukas-graham---7-years-%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E7%BF%BB%E8%AD%AF

 

arrow
arrow

    璟曦 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()